كاربرد پروتز در پزشكي

۱۸۸ بازديد

در سال هاي اخير، عمل هاي زيبايي و پروتز زياد شده است. از جمله اين جراحي ها مي توان بهپروتزسينه اشاره كرد. اما زناني كه قصد اين كار را دارند بايد مسايلي را بدانند كه برايشان لازم و ضروري است.

مسائلي كه پيش از پروتز سينه بايد بدانيد:

1. شايد با يك بار عمل كردن به نتيجه دلخواه نرسيد:

حدود 25 درصد از زناني كه سينه هاي خود را پروتز مي كنند، پس از 10 سال بايد دوباره اين عمل را تكرار كنند. زيرا اين پروتز دايمي نيست و به ترميم نياز دارد. پروتز در طول چند سال شكل و فرم اصلي خود را از دست مي دهد. بارداري، اضافه يا كم شدن وزن و فاكتورهاي ديگري نيز در تسريع اين فرايند تاثير دارند. پس فكر نكنيد يك بار پروتز مي كنيد و براي همه عمر خيالتان راحت است. 

2- پروتز سينه به 5 تا 7 روز مرخصي نياز دارد:

پس از عمل پروتز سينه بايد 5 تا 7 روز در خانه استراحت كنيد تا به طور كامل خوب شويد. در طول اين مدت به هيچ عنوان نبايد كار كنيد و تقريبا به استراحت مطلق نياز داريد. در كاشت هايي كه در پشت ماهيچه انجام مي شوند، به جاي اينكه در بالا باشند، دوره بهبود و ريكاوري سخت تر و طولاني تر خواهد بود. 

3- به يكباره نمي توانيد سينه كوچك را خيلي بزرگ كنيد:

اگر سينه هاي خيلي كوچكي داريذ، انتظار نداشته باشيد با يك بار جراحي زيبايي به سايز بزرگ برسيد. بايد واقع‌گرا باشيد و يك روند منطقي را دنبال كنيد. بدن و پوست براي تغيير حالت خود به زمان نياز دارد. براي بزرگ كردن سينه بايد چند سال زمان صرف كنيد تا فرم غيرطبيعي و زشت به خود نگيرد. 

4-همه جراح هاي زيبايي قابل اعتماد نيستند:

پيش از اينكه خود را به تيغ جراحي بسپاريد در مورد پزشكي كه قرار است اين عمل را انجام دهد به درستي و دقيق و كامل تحقيق و پرس‌وجو كنيد. هر كدام كه مدرك تحصيل يبالاتر و تجربه پزشكي بيشتري داشته است را براي اين امر انتخاب كنيد. عكس هاي پيش و بعد از عمل آنها را ببينيد. 

5- اگر پيشنه خانوادگي در سرطان سينه داريد، اصلا پروتز نكنيد:

اگر سابقه خانوادگي شما بد است و افرادي سرطان سينه داشته اند، توصيه مي كنيم به هيچ عنوان اين عمل را انجام ندهيد زيرا خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهد. 

6- مي توانيد از قسمت هاي ديگر بدن چربي برداريد و در سينه بگذاريد:

اين روش تازه اي در جراحي سينه است كه به جاي سيليكون و مواد مصنوعي، از چربي هاي داخلي بدن براي پر كردن و بزرگ كردن سينه استفاده مي كنند. 

7-ورزش به ويژه ورزش هاي هوازي پس از پروتز ممنوع هستند:

شايد بتوانيد پس از يك هفته نرمش هاي سبك داشته باشيد اما دست‌كم تا 12 هفته نمي توانيد هيچ گونه ورزش سختي داشته باشيد. 

8- اگر عمل پروتز پس از زايمان انجام شود بسيار بهتر و احت تر است:

اگر عمل سينه را به بعد از بچه دار شدن موكول كنيد، خودتان راحت تر خواهيد بود.

9-دو نوع انتخاب داريد: پروتز و نمكي

حدود 77 درصد از جراحي هاي پروتز سينه در آمريكا در سال 2014 ميلادي از جنس سيليكون بوده اند. انواع سيليكوني ظاهر طبيعي تر دارند. اما انواع نمكي در قسمت هايي از خود خط هايي نشان مي دهند و بيشتر مثل كيسه هاي آب هستند و در طول زمان نيز اندازه آنها كم مي شود. 

10- وقتي سينه را كوچك مي كنيد، لازم نيست نوك سينه را كوچك كنيد:

البته اين مساله به سليقه شخصي بستگي دارد. 

منبع: پروتز سينه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.