معني رنگهاي گل رز چيست؟

۱۳۷ بازديد

رُزها يا گل سُرخ ها يكي از مهمترين دسته گياهان ميباشد كه انواع شناخته شده آن به بيش از ۲۰۰۰۰ گونه و واريته مختلف تخمين زده ميشود .

رُز، يا گل سُرخ ، جنسي ازخانواده گل سُرخ ها يا(Rosacea) رُزاسِه ميباشد كه بوته هايش پاكوتاه و پا بلند و رونده با ساقه هاي چوبي است و در بعضي گونه ها برگهايش غير دائمي و در برخي دائمي ميباشد .

در اقسام اصلي و اوليه بوته ها صورت بدوي خود را داشته ، بصورت كُرپه و پُر تيغ و خار ميباشد ، ولي پس از گشنگيري و بدست آوردن اقسام و جورهاي تازه كه بيشتر بوسيله پيوند روي پايه هاي اقسام وحشي درست شده ، صورت آن دگرگون شده و تا اندازه اي به ميل پرورش دهندگان تغيير صورت داده به اشكال مختلف : كُرپه ، چتري ، مجنون ( آويزان ) و بقول فرانسويان ( گل رُز گريان ) و غيره درآمده است .

شايد تا بحال براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه براي خريد گل به گل فروشي رفته ايد و رنگهاي چشم نواز گل رز نظرتان را به خود جلب كرده باشد. در اين ميان انتخاب رنگ رز برايتان كمي دشوار است. با دانستن مفهوم رنگ گل هاي رز انتخاب اسان تر خواهد بود.پس با ما همراه باشيد تا به شما بگوييم براي چه كسي چه رنگ گل رزي انتخاب كنيد.
عكس
معني رنگ گلها:

رز قرمز: عشق و عاشقي
رز قرمز در كل دنيا نماد عشق پاك است.همچنين رز قرمز در گذشته و در ميان فرهنگ هاي مختلف به گونه اي نماد سياست و مذهب هم بوده است. ميتوانيد رز قرمز را به نامزدتان بدهيد و يا براي مراسم خواستگاري انتخاب شايسته اي است.

رز زرد: دوستي، شادي، سلامتي
به تاريخ كه نگاه كنيم، زرد به گونه اي با خورشيد در ارتباط است به گونه اي كه گل رز زرد همانند خورشيد نوعي شادي و سلامتي به بار مي اورد. گل رز زرد پيام قدردداني را به مخاطب مي رساند. نوعي عشق افلاطوني در بر دارد ولي نه رمانتيك. رنگ زرد نشان شوق و شور شعف است.

رز بنفش: شيدايي و افسونگري، شكوهمندي و عظمت ، عشق در اولين نگاه
رنگ بنفش با زندگي سلطنتي به گونه اي در ارتباط است.بنابراين رز بنفش نماد عظمت و شكوه و جلال است.مي توانيد رز بنفش را به رئيس يا مديرتان بدهيد.

رز صورتي: عشق، قدرداني و سپاسگزاري
صورتي نماد وقار، متانت، آراستگي و شيدايي مي باشد. صورتي تيره معمولا از قديم نماد قدرداني و سپاسگزاري بوده است. صورتي روشن نماد نجابت و ملايمت آغشته با تحسين و تمجيد است. صورتي روشن را مي توان براي ابراز همدردي استفاده كرد.

سفيد: پاكدامني، معصوميت، همدردي و معنويت
سفيد نماد عشق پاك است اما به مرور زمان رز سفيد جايش را به رز قرمز داد و قرمز رنگ عشق شد.رز سفيد كه به رز عروس هم معروف است براي عروسي ها زياد استفاده مي شود چرا كه نماد وحدت، تقوا و عشق پاك است. از رز سفيد مي توان براي تكريم و احترام در مراسم يادبود اشخاص نيز استفاده كرد. مي توانيد روز اول ازدواجتان براي همسرتان رز سفيد بخريد.

رز نارنجي: ميل وهوس ، اشتياق و افتخار
مخلوطي از زرد و قرمز رز نارنجي خوشرنگي را ايجاد مي كند. رز نارنجي دوستي و علاقه را از زرد گرفته و عشق را از قرمز و نماد شيداييست تا به آنكه دوستش داريد بگويد من از داشتن تو به خود مي بالم.مي توانيد رز نارنجي را براي موفقيت دوستانتان و يا به فردي كه دوست داريد با او باشيد به نشان اشتياق بدهيد.

جعبه هاي گل رز:
جعبه گل با رز هاي خوابيده از جمله زيباترين و به روز ترين مدل هاي گل در ايران است و بهترين هديه براي زمان هاي خاص مانند روز ولنتاين يا سالگرد ازدواج است. 
گل هاي رز با نژاد هلندي و يك اندازه كه با يك هارموني خاص در كنار هم قرار گرفته اند تا بهترين حس را حتي در همان نگاه اول كه به كسي كه هديه ميدهيد القا كنند. براي اينكه به كسي ثابت كنيد چقدر دوستش داريد يا برايتان مهم است چه هديه اي بهتر از گل؟ آن هم گل هايي كه همان روز از شاخه چيده شده اند.
اين باكس را ميتوانيد براي مراسم متفاوت مانند تولد , سالگرد ازدواج ، خواستگاري و يا حتي بدون مناسبت ارسال كنيد.

منبع: سفارش آنلاين جعبه گل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.