اين لوازم شخصي را هرگز قرض ندهيد

۱۶۲ بازديد

هر فردي داراي يك سري لوازم شخصي است مانند حوله، ليف، مام، مسواك ، شانه، برس و ... كه نبايد اين وسايل را به كسي قرض دهد و يا از كسي قرض بگيرد. اين وسايل با بهداشت و سلامت شخص در ارتباط هستند و در صورت استفاده مشترك مي توانند باعث بيماري فرد شوند.

همه ي ما در كنار افراد ديگر زندگي مي كنيم، مانند اعضاي خانواده يا دوستان صميمي كه معاشرت يا صميميت زياد با آنها باعث مي شود كه خيلي از ما حاضر شويم لوازم شخصي و بهداشتي مان را در اختيارشان قرار دهيم.

به هر حال همه ي ما به اين افراد اعتماد داريم و در نگاه اول به نظر مي رسد مشكل چنداني به بار نمي آيد، اما در پس اين سخاوت و مهرباني امكان دارد كه برخي از بيماري ها و عفونت ها منتقل شوند. شما كه نمي دانيد در بدن طرف مقابل چه مي گذرد.

مشكل اينجاست كه برخي افراد درك درستي از لوازم شخصي ندارند و گاهي وقتها نيز بدون اجازه ي شما و احتمالا دور از چشم تان از وسايل شما استفاده مي كنند. اما بايد حواستان جمع باشد. در اين مطلب مهم ترين وسايلي كه نبايد به بقيه قرض دهيد را معرفي مي كنيم.
عكس
حوله:
در اكثر خانه ها مي بينيم كه يك حوله در دستشويي آويزان شده و همه ي اهل خانه و حتي مهمان ها نيز از آن استفاده مي كنند. اين كار اشتباه است. علاوه بر اين، حوله ي حمام نيز كاملا شخصي است و نبايد آن را به كسي قرض داد.

دئودورانت:
حتي اگر خواهر، برادر يا صميمي ترين دوستتان هم مام (ضد تعريق) شما را خواست تا به زير بغلش بمالد، يك «نه» بلند بگوييد. حتي اسپري دئودورانت را نيز مشترك استفاده نكنيد، چون امكان دارد همين كار ساده باعث انتقال باكتري ها و بوي بد به ناحيه ي زير بغل ها شود.

مسواك:
خوشبختانه به نظر نمي رسد كه امروزه كسي حاضر باشد مسواك خود را به فرد ديگري قرض دهد. هر كسي بايد مسواك مخصوص خود را داشته باشد. لابه لاي برس اين وسيله، پر از باكتري هاي دهان كسي است كه از آن استفاده مي كند.
يادتان باشد كه لازم است هر از گاهي مسواك تان را ضدعفوني كرده و به طور مرتب آن را تعويض كنيد. باوجود اينكه باكتري هاي داخل مسواك معمولا بي ضرر هستند، اما در برخي موارد مي توانند باعث بروز آنفلوانزا، سرماخوردگي و ديگر بيماري هاي عفوني شايع شوند.

كاندوم:
كاندوم بهترين وسيله پيشگيري از مبتلا شدن به بيماري هاي آميزشي است. كاندوم از آميختن ترشح هاي داخلي به هم و وارد شدن ويروس هاي احتمالي به بدن هر يك از شريك هاي جنسي جلوگيري مي كند. استفاده از كاندوم آسان ترين و ارزان ترين راه براي مقابله با بيماريهاي مقاربتي و ايدز است.

موچين:
با وجود اينكه خانم ها به راحتي با موچين خود، ابروهاي ديگران را نيز برمي دارند، و يا در آرايشگاه ها به طور مشترك از يك موچين استفاده مي شود، اما بهتر است اين كار صورت نگيرد، چون امكان انتقال باكتري ها، ويروس ها و حتي بيماري هاي قابل انتقال توسط خون وجود دارد. بهتر است موچين شخصي خودتان را داشته باشيد و حتي در آرايشگاه هم از آن استفاده كنيد.

ريش تراش يا ژيلت:
اين ابزار پوست هاي مرده را به همراه موهاي زايد و همچنين باكتري ها از بين مي برند. بنابراين استفاده ي مشترك از ژيلت يا ريش تراش مي تواند كار بسيار خطرناكي باشد، چون امكان انتقال بيماري هاي خوني مانند هپاتيت و ايدز وجود دارد.

كلاه معمولي يا كلاه كاسكت:
كلاه و كلاه كاسكت رطوبت ايجاد شده در حين تعريق را جذب خود مي كنند. بنابراين يك محيط مناسب براي رشد و تكثير باكتري ها و قارچ ها فراهم مي شود. اين مسئله نيز دير يا زود باعث بروز شوره ي سر و يا آسيب به پوست سر مي شود. استفاده ي مشترك از اين وسيله ي شخصي، اين مشكلات را انتقال مي دهد.

گوشواره:
اكثر دخترهاي جوان عادت به اين كار دارند كه گردنبند، گوشواره و غيره را به يكديگر قرض مي دهند. اما كمتر كسي است كه به ضدعفوني كردن منظم گوشواره هايش فكر كند. همين گوشواره هاي زيبا مي توانند بيماري زا شوند، چون محل تجمع باكتري ها محسوب مي شوند.
بهتر است تا حدامكان از قرض دادن و قرض گرفتن گوشواره ها نيز بپرهيزيد. قبل از استفاده از گوشواره بهتر است آن را ضدعفوني كنيد.

لوازم آرايشي:
قرض دادن و قرض گرفتن لوازم آرايشي مانند پودرها، مدادها، رژ لب و غيره در بين خانم ها بسيار رايج است. با وجود اينكه اين كار چندان خطرناك به نظر نمي رسد، اما تماس اين لوازم با انواع پوست ها مي تواند راه انتقال باكتري ها، قارچ ها و بيماري ها باشد.
هر نوع وسيله ي آرايشي بايد كاملا شخصي باشد، چون در تماس مستقيم با پوست است، مثلا قرض دادن رژ لب مي تواند شما را در معرض ابتلا به تبخال قرار دهد.

حرف آخر اينكه هيچ وقت زير بار قرض دادن لوازم شخصي خودتان نرويد، چون امكان دارد تبعات آن بيشتر از ناراحتي دوستتان باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.