همه چيز درباره كاشت مو

۱۶۵ بازديد

كاشت مو چيست؟
كاشت موي طبيعي موثر ترين و قطعي ترين روش درمان، جهت موهاي از دست رفته است . اين پيوند بصورت يك عمل سرپايي بدون بيهوشي، همراه با بي حسي موضعي بوده كه در آن شخص متقاضي كاشت مو در حين عمل هيچ گونه دردي حاصل از موهايي كه روي سرش كاشته مي شود را حس نمي كند. بعد از كاشت موي طبيعي، يك پانسمان بسيار جزئي روي سر گذاشته مي شود كه بيشتر جهت جلوگيري از آلودگي استفاده شده كه روز بعد از تراكاشت مو از روي سر برداشته مي شود و شخص به راحتي مي تواند استحمام كرده و مراقبت‌هاي پس از تراكاشت مو را از سر گيرد . 

 


موهايي كه كاشته مي شوند تا حدود ۳ هفته به ميزان كمي رشد مي‌كنند تاجايي كه اين ميزان رشد مو براي خود شخص هم بسيار محسوس بوده و سپس اين موها وارد مرحله استراحت يا ريزش مي شوند كه بطور تقريبي تا ۳ ماه طول مي كشد و در اوايل ماه چهارم موها مجددا شروع به رشد كرده و بطور دائم باقي مي مانند وديگر دچار ريزش نمي شوند . خوب است بدانيم تاثير و نتيجه عمل پيوند مو حدود ۹۹ ماه بعد مشخص مي شود و در اين دوره تفاوت چهره قبل از كاشت با بعد از تراكاشت مو بسيار قابل توجه است . پيوند مو هيچ گونه عارضه اي نداشته و با توجه به مراقبت هاي بسيار ساده اي كه طي همان ۲ هفته اول كاشت نياز به رعايت مي باشد شخص از موهاي خوب و يكدستي برخوردار مي شودكه در نهايت اين نتيجه منجر به رضايت بخشي بسيار بالايي از مجموعه مشاوره كاشت موي طبيعي مي گردد .

[تصوير:  91650abe72b74891ce17dffa3726f716_XL.jpg]

تاريخچه كاشت مو:
تاريخچه استفاده از بخش‌هايي از پوست سر كه در آن بافتي از پوست سر به همراه منبع اصلي توليد خونش به يك منطقه طاس كاشته شود، به قرن ۱۹ بر مي‌گردد. استفاده از تكنيك‌هاي كاشت موي مدرن به دهه ۳۰ ميلادي در ژاپن بر مي‌گردد كه آن موقع جراحان از گرافت‌هاي كوچك و حتي «گرافت‌هاي واحد فوليكولي» براي جايگزين كردن مناطق آسيب ديده ابرو يا مژگان، ولي نه در رابطه با برطرف سازي طاسي، استفاده مي‌كردند.

در آن زمان تلاش‌هاي آن‌ها مورد توجه گسترده‌اي قرار نگرفت، و آسيب‌هاي جنگ جهاني دوم به كشور آن‌ها پيشرفت‌هاي آن‌ها را تا دو دهه ديگر مخفي نگه داشت. در اواخر دهه ۵۰ بود كه عصر مدرن كاشت مو در جهان غرب شروع شد، زماني كه يك متخصص پوست نيويوركي به اسم نرمن ارنريش با استفاده از بكارگيري گرافت‌هاي آزاد دهنده در بيماران داراي الگوي طاسي مردانه شروع به آزمايش كرد. قبل از اين تصور مي‌شد كه موي كاشته شده بيشتر از موي اوليه در منطقه «گيرنده» رشد نمي‌كند. دكتر ارنريش نشان داد كه استفاده از چنين گرافت‌هايي باعث مي‌شود كه موهاي جديدي در منطقه گيرنده رشد كنند كه دوام آن‌ها به همان اندازه‌اي باشد كه در محل اوليه خود در اختيار داشته‌اند.


نكته مهم قبل از كاشت مو :

كاشت و پيوند مو اين روزها با چند روش انجام مي شود، كه اغلب آن ها بسيار مطمئن هستند و تا به حال نيز نتايج خوبي ديده شده است و اكثر بيماران از انجام آن رضايت داشته اند. هرچند اين عمل بسيار ساده و بي خطر است اما رعايت كامل نكات ايمني و تخصص پزشك براي حفظ سلامت بيمار و به دست آمدن نتيجه مطلوب ضروري است، همچنين به دليل حساسيت زياد اين عمل لازم است به طور تيمي انجام شود.

بنابراين اگر شما هم داوطلب پيوند مو هستيد، نخستين گام مهم يافتن يك جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزينه جراحي بتوانيد به نتيجه رضايت بخش برسيد و همچنين لازم است كه خودتان نيز اطلاعات بيشتري درباره پيوند مو بدانيد. اين روزها 2 روش FUTو FITجزو رايج ترين روش هاي كاشت مو هستند كه با مشورت پزشك خود مي توانيد مناسب ترين را انتخاب كنيد، در واقع فوليكول هاي مو را به صورت تك تك و با همان حالت طبيعي مي كارند، موهاي كاشته شده همانند موهاي طبيعي رشد خواهند كرد.


روشهاي كاشت موي طبيعي :

 كاشت مو دردنيا به سه روش fut ، fit و روش تركيبي انجام مي شود. در ادامه به بررسي هركدام از روش ها خواهيم پرداخت. 

كاشت مو به روش FUT :

كاشت موي اف يو تي يك عمل سنتي به و كلاسيك به شما مي رود كه براي انجام آن نيازمند پزشك كاملا آشنا با تكنيك هاي جراحي هستيم. اين روش بدين صورت است كه يك نوار باريك كه قطر اين نوار بستگي به مقدار شلي پوست سر دارد از پوست پر موي پشت و طرفين سر برداشته شده و در آخر منطقه برداشت شده مو با تكنيك خاص بخيه مي شود و در طي ۱۲ الي ۱۴ روز اين بخيه ها كشيده خواهند شد. باريكه برداشته شده از پشت سر توسط تكنسين هاي كاشت مو به قطعات كوچكي به نام گرافت تقسيم مي شوند كه هر گرافت شامل ۱ تا ۴ تار مو بوده و اين گرافت ها در جلوي سر كاشته مي شوند. نكات طلاييكاشت مو به روش FUT اين است كه در آن مي توانيم بيشترين رشد كاشت را داشته، راحت تر جراحي را برنامه ريزي كرده و همچنين طبيعي بودن فرآيند كاشت را تضمين كنيم.

كاشت مو به روش FIT :

وقتي فرد طاس بانك مو خوبي داشته باشد روش FIT را مي توان پيشنهاد داد كه در اين روش ديگر برش و بخيه وجود ندارد، فرد متقاضي نيازي به بستري شدن نداشته و تنها با بي حسي موضعي و ضدعفوني شدن كامل فوليكول هاي مو با ابزارهاي خاص به طور مجزا براشته مي شوند. در نهايت فوليكول ها در محل طاسي كاشته مي شوند. شايد پيشتر درباره انتقال بانك مو بدن به منطقه طاس سر شنيده باشيد، روش FIT همان روشي است كه به ما اين امكان را مي دهد تا در صورت كم بودن بانك مو از موهاي بدن براي پيوند استفاده كنيم و همچنين بايد گفت كه با برداشت مو از پشت سر، محل برداشت غير قابل رويت خواهد بود و محل پيوند مو كاملا طبيعي است و نيز نيازي به گذراندن دوران نقاهت بعد از كاشت مو نيست.

مراقبت از مو پس از كاشت موي طبيعي :

  • شما نيازمند سه تا پنج روز استراحت بعد از كاشت مو هستيد، درست است كه فرداي روز عمل مي توانيد به كارهاي روزمره خود بپردازيد اما فراموش نكنيد كه عمل كاشت موي طبيعي ۴ تا ۸ ساعت طول مي كشد.
  • اين عمل يك عمل سرپايي و بدون بي هوشي است اما فراموش نكنيد به همراه داشتن يك همراه هميشه گزينه خوبي است كه شما را بعد از ترك بيمارستان و در راه خانه تنها نگذارند..صبر كنيد! 
  • سعي كنيد روزهاي اول بعد از عمل سر خود و محل كاشت را به ديگران نشان ندهيد. موهاي پيوند شده و خون خشك شده شايد اطرافيان را به قضاوت عجولانه وادارد و در نتيجه شما روحيه خود را از دست بدهيد.
  • مواظب خوابيدن و نحوه گذاشتن سرخود روي بالش باشيد، روزهاي اول بايد از تماس محل كاشت با بالش خودداري كنيد زيرا امكان ريزش فوليكول هاي موي كاشته شده وجود دارد.
  • هرگاه احساس كرديد ريزش غير عادي شروع شده است هرچه سريعتا با پزشك خود تماس بگيريدبيخيال شستن موهاي كاشته شده در روزها اول شويد؛ 
  • روزهاي اول بعد از عمل نبايد موها را شست. 
  • گاهي اوقات ريزش فوليكول هاي مو در اثر تماس و لمس معمولي نيز رخ مي دهد.كلاهتان را هم بيخيال شويد. پوشيدن كلاه مي تواند روند بهبود را كند كرده يا اينكه به فوليكول ها آسيب برساند. اگر مجبور به پوشيدن هستيد مطمئن باشيد كه امكان عبور هوا و گرم نشدن زير كلا وجود دارد.
  • سعي كنيد روزهاي اول هرگز در معرض مستقيم نور خورشيد قرار نگيريد، زيرا سبب آسيب گرافت هاي مو مي شود و زمان بهبودي كاهش مي يابد .

    منبع:  كاشت مو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.